آغاز برداشت توت فرنگي در كردستان
نوشته شده توسط : سوران زندی
آغاز برداشت توت فرنگي در كردستان
جام جم آنلاين: برداشت توت فرنگي از سطح اراضي زيركشت اين محصول در كردستان آغاز شد. برداشت اين محصول تا اواخر خرداد در مزارع استان كردستان ادامه دارد.

به گزارش واحد مركزي خبر، رئيس سازمان جهادكشاورزي كردستان گفت:‌كردستان از نظر ميزان توليد و برداشت توت فرنگي، مقاوم اول كشور را در اختيار دارد و با توجه به ميزان سطح زيركشت و وضعيت آب و هوايي، پيش بيني مي‌شود سال جاري، بيش از 27 هزار تن توت فرنگي در اين استان برداشت شود.

حسن نژاد افزود: در سال جاري بيش از 2 هزار و 700 هكتار از اراضي كردستان زيركشت توت فرنگي است و انتظار مي‌رود ميزان برداشت اين محصول در سال جاري به دو برابر پارسال برسد.

وي با اشاره به توليد 18 هزارتن توت فرنگي طي پارسال در كردستان گفت: پارسال در زمين‌هاي زيركشت توت فرنگي شش ميليون و 200 هزار نشا تكثير شد و اين نشاء توسط كشاورزان به عنوان سطح زيركشت جديد در سال جاري استفاده شد.

حسن نژاد با بيان اين‌كه در سال جاري هفت رقم توت فرنگي تجاري در استان كشت شده است گفت: امسال 21 هكتار از زمينهاي زير كشت توت فرنگي استان به كشت توت فرنگي با ارقام تجاري اختصاص يافته است و اين كار در سالهاي آينده در استان كردستان با جديت بيشتري ادامه خواهد داشت.




:: بازدید از این مطلب : 157
|
امتیاز مطلب : 22
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 خرداد 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: